Pridajte Vaše podujatie Zatvoriť

 
Prihlasovacie meno:
Prihlasovacie heslo:
 
 
Uvodná stránka
Aktuality
VÍNO MRVA & STANKO: Vitisphere Interview

VÍNO MRVA & STANKO: Vitisphere Interview

05.11.2013

Pri príležitosti získania ocenenia Prix de la Communication, ktorá sa udeľuje vinárstvam za inovácie v internetovej komunikácii, na prestížnej švajčiarskej výstave vín Mondial des Pinots, pani Anne Serres spravila rozhovor s pánom Stankom z vinárstva VÍNO MRVA & STANKO. Jej otázky boli smerované hlavne na využívanie internetovej komunikácie, rozvoji exportu našich vín do zahraničia a budúcnosti slovenských vín. Prepis rozhovoru nájdete nižšie pod článkom, jeho anglickú, alebo franzúzsku verziu na stránkach Vitisphere.

Ann Serres: Ako dôležitý je internet pre Váš predaj a komunikáciu?

Peter Stanko: Internet je pre nás veľmi dôležitým fenoménom, nakoľko je dostupný veľmi veľkému spektru ľudí. Internet sa stal v krátkom čase najvariabilnejším médiom a dokáže prenášať enormný objem informácií v krátkom čase, kde vieme rýchlo reagovať na potreby trhu a dopĺňať aktuálne portfóliá našich vín. V porovnaní s tlačovou formou je omnoho rýchlejší a tak isto lacnejší a ekologickejší.

AS: Ako je Váš predaj prerozdelený medzi export a domáci trh?

PS: V prvom rade je dôležité poznamenať, že Slovensko v súčasnosti nie je sebestačnou krajinou v produkcii vín, preto slovenský trh nie je nasýtený a dokáže predať takmer celú produkciu vín na domácom trhu. Renomé slovenských vín v zahraničí nie je také vysoké ako v tradičných vinárskych krajinách, akou je napríklad Francúzsko, preto sa snažíme, najmä prostredníctvom zahraničných súťaží a internetu upevniť renomé slovenských vín v zahraničí a dúfame, že práve tieto dve metódy nám pomáhajú zvyšovať percentá exportu našich vín. Z týchto dvoch dôvodov je pomer 90%/10% naklonený domácemu trhu.

AS: Máte strategický plán pre rozvoj Vašich export predajov, ak áno, aké trhy sú Vašou prioritou?

PS: Náš strategický plán, ako som už spomenul, je postavený hlavne na možnosti zúčastňovať sa na rôznych zahraničných súťažiach a úspechy z nich využívať pre čo najlepšiu propagáciu našich vín v zahraničí. Snažíme sa oslovovať najmä trhy okolitých krajín ako napríklad Česká republika, Rakúsko, Ukrajina, alebo Ďaleký Východ /Japonsko/.

AS: Ako vidíte budúcnosť slovenských vín vo všeobecnosti a ako im internet pomáha v rozvoji?

PS: Budúcnosť slovenských vín vidím optimisticky, nakoľko Slovensko sa nachádza na Severnom okraji európskych vinohradníckych oblastí a tým sa slovenské vína vyznačujú tým, že majú vyšší obsah kyselín a vína zostávajú veľmi svieže, ľahké a ovocné. To, čo nám klíma uberá v červených vínach, to nám naopak vynahrádza v rosé vínach. Domnievame sa, že tak ako sa navštevujú kvôli červeným vínam oblasti Toskánska a Bordeaux, chodí sa na biele vína do Rheingau a Monsel.

Veríme, že o pár rokov sa za rosé vínami bude chodiť k nám, práve kvôli ich sviežosti a ovocnosti.

Zdroj: VÍNO MRVA & STANKO, www.mrvastanko.sk

Kalendár podujatí

PoUtStŠtPiSoNe
     1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
  September 2018  
pridaj podujatie

Importéri vín

Chcete sa zviditelniť?
Kontaktujte nás

Bedeker vinárskych akcií

Anketa

Ako často pijete víno?

každý deň

párkrát za týždeň

raz za týždeň

iba príležitostne

Ďalšie ankety